HTML

Friss topikok

Címkék

Páros munka

2012.04.11. 21:45 :: strawberries

A taneszköz jellemzői

A pedagógusok és tanulók számára tisztán láthatónak kell lennie, hogy kinek készül az adott taneszköz, hogyan is működik pontosan. Fontos, hogy a taneszköz ne célszemélynek akarjon megfelelni, hanem a kitűzött célnak vagy az adott célcsoportnak. Ezek pontos meghatározása elengedhetetlen a piacképesség kialakításához.

-       Az IKT eszközök rendszervező funkcióval is rendelkezhetnek. Leggyakoribb formája az intranet vagy az általunk is használt ETR, melyek megmondják nekünk, hogy mikor és hol kell lennünk, s mik a teendőink.

-       Második funkciója az információszolgáltató funkció, mely lehetőséget ad, hogy az eszköz egyénre szabható legyen. Az egyén előismeretei meghatározzák, hogy milyen egyénre szabott utakat lehet később kialakítani.

-       A taneszközökre jellemző harmadik funkció, mely a kommunikációs funkció az általunk választott eszközre nem jellemző.

Mindemellett a pedagógus számára azt határozza meg, hogy milyen technikai felszereltséggel kell rendelkeznie, s milyen IKT kompetenciákat kell már birtokolnia.

A tanuló számára meghatározza, hogy egyéni vagy kooperatív munka szükséges az eszköz hatékony használatához.

A cél, hogy meghatározza és segítse a fejlesztési területek meghatározása.

Taneszköz célkitűzései

Elképzelt taneszközünk egy OKJ-s Kulturális Rendezvényszervező képzést segítő online kiegészítő tananyag, mely a felhasználókat segíti a forgatókönyv megírásában, a költségvetés kidolgozásában, s segít lemodellezni a különböző rendezvények esetén a kritikus pontokat, melyek felmerülhetnek: a biztonsági útvonalak tervezése (tűzriadó), a megfelelő hangszigetelés kialakítása valamint a bevétel biztonságos mozgatása.

Célunk, hogy a hallgatók a foglalkozások végén átfogó képet alkossanak a rendezvényszervezés elméleti és gyakorlati témaköreiből, valamint a közeljövő főbb fejlesztési tendenciáiról és alkalmazási lehetőségeiről. A téma elsajátítását egy interaktív oktató és gyakorló multimédia alapú programrendszer segíti.

A képzés indító intézmények számára óriási előnyt jelenthet az árban érvényesíthető költséghatékonyság, mely a program jelent a gyakorlati képzés, jelen esetben egy nagyobb rendezvény leszervezése és finanszírozása helyett. S lehetővé teszi a valóságban megjelenő összes lehetséges verzió lemodellezését.

A taneszköz célkitűzései a felhasználási sajátosságokat tekintve

  1. Személyi feltételek, bemeneti követelmények

    1. 18 év felüli

    2. Érettségivel rendelkező

  2. Előtanulmányi rend, előfeltételek

    1. A tantárgy elsajátításához szükséges előismereteket tartalmazó tantárgyak: -

    2. A vizsga előfeltétele: gyakorlati feladatok megfelelő szintű teljesítése

  3. Rendezvényszervező szakmában elhelyezkedőket segíti az online lehetőségek kihasználásában. Létrehozza a hazai és különböző nemzetközi rendezvénytipológiai kritikus pontjainak áttekintését helyi jogszabályok és az adott helyi rendezvényhelyszínek virtuális verziói alapján.

  4. Szükséges előzetes speciális andragógusi kompetenciák:

    1. IKT  kompetencia

    2. Közösségszervezés

  5. Szükséges előzetes tanulói kompetenciák:

    1. Önszabályozás

    2. Egyéni és kooperatív munkára való képesség

    3. IKT kompetencia

    4. Kulturális kapcsolatok

  6. Andragógusi és tanulói szükséges technikai felszereltség:

    1. Számítógép

    2. Szélessávú internet

    3. Fülhallgató

  7. Támogató tananyagok:

    1. Web alapú tárhelyről letölthető tananyag és segédanyagok

  8. Módszertani javaslat a tantárgy megtanulására:

    1. Kulturális rendezvények szervezésének online keretei

    2. Rendezvénytipológia

    3. A rendezvény költségtervének elkészítésének online alapjai

    4. Online szakmai, protokolláris és tájékoztatási teendők

                                              i.     résztvevők online felkérése

                                            ii.     hírverés

                                           iii.     az online forgatókönyv készítés

1.     téma

2.     időbeosztás

3.     műszaki-technikai feltételek

4.     online protokoll és médiakommunikáció

    1. rendezvények megvalósulása

    2. utómunkálatok lemodellezése

  1. A tanulmányokról napló vezetése

  2. Rendezvényszervezés elméleti háttereinek is feltárása a gyakorlati oktatási folyamat mellett, mely elméletek feldolgozása elsősorban egyénileg zajlik. Az elmélet és gyakorlat összekötése az órai munka során történik.

  3. Teljesítés feltételei:

    1. Órai jelenlét és aktív munka

    2. A rendezvényszervező program aktív használata

  4. Elvárás, hogy a konzultációkra a hallgatók előzőleg otthon átnézzék az egész tananyagot. Így a konzultációón a tananyag nehezebben elsajátítható részeit beszéljük meg, lehetőséget biztosítva a felmerülő kérdések megtárgyalására is. Ez segíti önmaguk tanulásszervezési fejlődését.

  5. Megszerzett tanulói kompetenciák:

    1. Tanulásszervezés

    2. Időmenedzsment

    3. IKT kompetencia

    4. Identitás és egyéni kompetenciák

    5. Szervezeti egység üzemeltetése

    6. Felnőttképzési köröket, folyamatokat szervez

    7. Tömeg és internetes kommunikációt működtet

    8. Ösztönzi s lokális részvételeket

    9. Biztosítja a kapcsolatot a nemzetközi kulturális trendekkel

+1. Erre a tananyagra épülő más tantárgyak gyors és hatékony elsajátítása a megszerzett kompetenciák segítségével:

a.     Infokommunikáció

b.     online oktatásmarketing

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dorahorvath.blog.hu/api/trackback/id/tr144386825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása