A taneszköz jellemzői
A pedagógusok és tanulók számára tisztán láthatónak kell lennie, hogy kinek készül az adott taneszköz, hogyan is működik pontosan. Fontos, hogy a taneszköz ne célszemélynek akarjon megfelelni, hanem a kitűzött célnak vagy az adott célcsoportnak. Ezek pontos meghatározása elengedhetetlen a piacképesség kialakításához.
- Az IKT eszközök rendszervező funkcióval is rendelkezhetnek. Leggyakoribb formája az intranet vagy az általunk is használt ETR, melyek megmondják nekünk, hogy mikor és hol kell lennünk, s mik a teendőink.
- Második funkciója az információszolgáltató funkció, mely lehetőséget ad, hogy az eszköz egyénre szabható legyen. Az egyén előismeretei meghatározzák, hogy milyen egyénre szabott utakat lehet később kialakítani.
- A taneszközökre jellemző harmadik funkció, mely a kommunikációs funkció az általunk választott eszközre nem jellemző.
Mindemellett a pedagógus számára azt határozza meg, hogy milyen technikai felszereltséggel kell rendelkeznie, s milyen IKT kompetenciákat kell már birtokolnia.
A tanuló számára meghatározza, hogy egyéni vagy kooperatív munka szükséges az eszköz hatékony használatához.
A cél, hogy meghatározza és segítse a fejlesztési területek meghatározása.
Taneszköz célkitűzései
Elképzelt taneszközünk egy OKJ-s Kulturális Rendezvényszervező képzést segítő online kiegészítő tananyag, mely a felhasználókat segíti a forgatókönyv megírásában, a költségvetés kidolgozásában, s segít lemodellezni a különböző rendezvények esetén a kritikus pontokat, melyek felmerülhetnek: a biztonsági útvonalak tervezése (tűzriadó), a megfelelő hangszigetelés kialakítása valamint a bevétel biztonságos mozgatása.
Célunk, hogy a hallgatók a foglalkozások végén átfogó képet alkossanak a rendezvényszervezés elméleti és gyakorlati témaköreiből, valamint a közeljövő főbb fejlesztési tendenciáiról és alkalmazási lehetőségeiről. A téma elsajátítását egy interaktív oktató és gyakorló multimédia alapú programrendszer segíti.
A képzés indító intézmények számára óriási előnyt jelenthet az árban érvényesíthető költséghatékonyság, mely a program jelent a gyakorlati képzés, jelen esetben egy nagyobb rendezvény leszervezése és finanszírozása helyett. S lehetővé teszi a valóságban megjelenő összes lehetséges verzió lemodellezését.
A taneszköz célkitűzései a felhasználási sajátosságokat tekintve
Személyi feltételek, bemeneti követelmények
18 év felüli
Érettségivel rendelkező
Előtanulmányi rend, előfeltételek
A tantárgy elsajátításához szükséges előismereteket tartalmazó tantárgyak: -
A vizsga előfeltétele: gyakorlati feladatok megfelelő szintű teljesítése
Rendezvényszervező szakmában elhelyezkedőket segíti az online lehetőségek kihasználásában. Létrehozza a hazai és különböző nemzetközi rendezvénytipológiai kritikus pontjainak áttekintését helyi jogszabályok és az adott helyi rendezvényhelyszínek virtuális verziói alapján.
Szükséges előzetes speciális andragógusi kompetenciák:
IKT kompetencia
Közösségszervezés
Szükséges előzetes tanulói kompetenciák:
Önszabályozás
Egyéni és kooperatív munkára való képesség
IKT kompetencia
Kulturális kapcsolatok
Andragógusi és tanulói szükséges technikai felszereltség:
Számítógép
Szélessávú internet
Fülhallgató
Támogató tananyagok:
Web alapú tárhelyről letölthető tananyag és segédanyagok
Módszertani javaslat a tantárgy megtanulására:
Kulturális rendezvények szervezésének online keretei
Rendezvénytipológia
A rendezvény költségtervének elkészítésének online alapjai
Online szakmai, protokolláris és tájékoztatási teendők
i. résztvevők online felkérése
ii. hírverés
iii. az online forgatókönyv készítés
1. téma
2. időbeosztás
3. műszaki-technikai feltételek
4. online protokoll és médiakommunikáció
rendezvények megvalósulása
utómunkálatok lemodellezése
A tanulmányokról napló vezetése
Rendezvényszervezés elméleti háttereinek is feltárása a gyakorlati oktatási folyamat mellett, mely elméletek feldolgozása elsősorban egyénileg zajlik. Az elmélet és gyakorlat összekötése az órai munka során történik.
Teljesítés feltételei:
Órai jelenlét és aktív munka
A rendezvényszervező program aktív használata
Elvárás, hogy a konzultációkra a hallgatók előzőleg otthon átnézzék az egész tananyagot. Így a konzultációón a tananyag nehezebben elsajátítható részeit beszéljük meg, lehetőséget biztosítva a felmerülő kérdések megtárgyalására is. Ez segíti önmaguk tanulásszervezési fejlődését.
Megszerzett tanulói kompetenciák:
Tanulásszervezés
Időmenedzsment
IKT kompetencia
Identitás és egyéni kompetenciák
Szervezeti egység üzemeltetése
Felnőttképzési köröket, folyamatokat szervez
Tömeg és internetes kommunikációt működtet
Ösztönzi s lokális részvételeket
Biztosítja a kapcsolatot a nemzetközi kulturális trendekkel
+1. Erre a tananyagra épülő más tantárgyak gyors és hatékony elsajátítása a megszerzett kompetenciák segítségével:
a. Infokommunikáció
b. online oktatásmarketing